Uutiset ja uutiskirjeet 2013

Osa aluehallintovirastoista (AVI) julkaisee uutisia ja uutiskirjeitä. Tälle sivulle on koottu vuoden 2013 AVIen uutiset ja uutiskirjeet. Alueelliset uutiset ja uutiskirjeet löydät valitsemalla ylhäältä oikealta Valitse alue -kartasta haluamasi alueen.

Uutiset ja uutiskirjeet 2013

Palveleva viranomainen hukassa? Kysy kansalaisneuvonnasta!

Kansalaisneuvonta on julkisten palvelujen käyttäjille suunnattu neuvontapalvelu.

Kansalaisneuvonta

  • auttaa kansalaista löytämään oikean viranomaisen tai sähköisen palvelun asiansa hoitamiseen
  • tarjoaa tukea sähköiseen asiointiin
  • vastaa yleisluontoisiin, julkisia palveluita koskeviin kysymyksiin.

Palvelukanavat, aukioloajat ja palvelukielet

Kansalaisneuvonnan palvelukanavia ovat

  • verkkosivusto (kansalaisneuvonta.fi, medborgarradgivning.fi ja publicserviceinfo.fi) sähköisine yhteydenottolomakkeineen
  • puhelin 0295 000
  • sähköposti palveluneuvoja@kansalaisneuvonta.fi
  • tekstiviestikanava suomalaisissa matkapuhelinliittymissä erityisryhmille, kuten puhe- ja kuulovammaisille: numero 13145, kysymysviestin alkuun Kn.

Puhelinneuvonta palvelee maanantaista perjantaihin kello 8–21 ja lauantaisin kello 9–15 numerossa 0295 000. Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä. Asiakkaita palvellaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Puhelu tai tekstiviesti maksaa vain operaattorin paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Itse palvelu on maksuton. 

Kansalaisneuvonta on Valtiokonttorin tuottama palvelu. Kansalaisen yleisneuvontapalvelu -hanke on osa julkisen hallinnon asiakaspalvelun ja asioinnin kehittämistä. Hanke kuuluu valtiovarainministeriön SADe-ohjelmaan ja liittyy kiinteästi Asiakaspalvelu 2014 -hankkeeseen.


Päivitetty