Aluehallintovirasto tekee kyselyn lupa-asiakkailleen

Aluehallintovirasto haluaa kuulla asiakkaidensa näkemyksiä lupapalvelustaan. − Käytämme asiakaskyselyn tuloksia lupahallinnon kehittämiseen, ylitarkastaja Jarkko Yliruka Etelä-Suomen aluehallintovirastosta kertoo. Asiakaskyselyllä kerätään tietoa alkoholihallinnon, elinkeinovalvonnan, sosiaalihuollon, terveydenhuollon ja ympäristöterveydenhuollon lupapalveluista. Tähän kyselyyn eivät osallistu työsuojelu eikä ympäristöluvat.

Lupapalvelun asiakaskysely on avoinna 12.12.2018−15.3.2019. Se lähetetään niille asiakkaille, jotka ovat saaneet aluehallintovirastosta hakemansa luvan tai ilmoituksen toiminnalleen.

– Edellisen, yleisluontoisemman asiakaskyselyn teimme keväällä 2018. Kyselyyn vastasi tuolloin noin 600 asiakasta. Kehittämiskohteiksi nousivat vuorovaikutuksen laadun ja tavoitettavuuden parantaminen, käsittelyaikojen lyhentäminen ja digitaalisten palvelujen kehittäminen. Näihin teemoihin keskitytään vuoden 2021 alussa toimintansa aloittavan valtakunnallisen Valtion lupa- ja valvontavirasto Luovan valmistelussa, Yliruka sanoo.

− Tämänkertainen kysely pureutuu lupapalveluun, jossa meillä on paljon asiakkaita. Sujuva lupaprosessi on tärkeää muun muassa yritystoiminnan aloittamisessa, Yliruka jatkaa. − Kysely on osa asiakaslähtöisen toiminnan kehittämishankettamme. Parannetaan yhdessä toimintaamme!

Lisätietoja:

Jarkko Yliruka
ylitarkastaja
p. 0295 016 219
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
etunimi.sukunimi@avi.fi


Tietoa alueelta

Asiasta ei ole alueellista lisätietoa
Päivitetty

Alueelliset linkit

Asiasta ei ole alueellista lisätietoa